share_log

BSN Digitalisasikan Ejen Bank Bagi Pengalaman Pelanggan Yang Lebih Baik, Dipacu Oleh CelcomDigi

BSN Digitalisasikan Ejen Bank Bagi Pengalaman Pelanggan Yang Lebih Baik, Dipacu Oleh CelcomDigi

BSN數字化銀行代理以提供更好的客戶體驗,由CelcomDigi推動
CelcomDigi ·  07/24 12:00

PETALING JAYA, 24 JULAI 2024 – Bank Simpanan Nasional ("BSN") dan CelcomDigi Berhad ("CelcomDigi") hari ini mengumumkan kerjasama strategik selama 5 tahun untuk mendigitalisasikan Ejen Bank BSN, satu pencapaian penting dalam perjalanan pendigitalan BSN yang berterusan. Di bawah kerjasama ini, CelcomDigi akan menyediakan infrastruktur dan penyelesaian sistem Perbankan Ejen yang komprehensif untuk memodenisasi dan meningkatkan kecekapan operasi keseluruhan Ejen Bank BSN. Dengan sambungan Internet berkelajuan tinggi yang lebih pantas dan konsisten, Ejen Bank BSN akan dapat menyediakan perkhidmatan perbankan digital yang lebih mantap kepada pelanggan.

銀行Simpanan Nasional ("BSN")和CelcomDigi Berhad ("CelcomDigi")宣佈戰略合作長達5年,以數字化BSN銀行代理,這是BSN不斷數字化之旅中一個重要的里程碑。根據這項合作,CelcomDigi將提供全面的銀行代理系統基礎設施和解決方案,以現代化和提高整個BSN銀行代理的運營效率。藉助更快和更穩定的高速互聯網連接,BSN銀行代理將能夠向客戶提供更穩定的數字銀行服務。

Perjanjian tersebut ditandatangani oleh Ketua Pegawai Perniagaan BSN, Mujibburrahman Abd Rashid dan Ketua Pegawai Perniagaan Enterprise CelcomDigi, Afizulazha Abdullah, serta disaksikan oleh Ketua Eksekutif BSN, Jay Khairil dan Ketua Pegawai Eksekutif CelcomDigi, Datuk Idham Nawawi pada satu majlis yang diadakan di Menara CelcomDigi di Petaling Jaya. Rakan teknologi, Silverlake turut hadir untuk menyaksikan majlis tersebut.

此協議由BSN首席商業官Mujibburrahman Abd Rashid 和CelcomDigi企業首席商業官Afizulazha Abdullah簽署,見證了BSN執行長Jay Khairil和CelcomDigi首席執行官Datuk Idham Nawawi在Petaling Jaya CelcomDigi大廈舉辦的一次儀式。技術夥伴Silverlake也出席了儀式。

Fasa pertama kerjasama ini akan melihat lebih daripada 2,300 Ejen Bank di seluruh negara dilengkapi dengan penyelesaian sambungan CelcomDigi 5G serta peranti baru. Ini termasuk sokongan teknikal khusus yang akan meningkatkan keupayaan bank ejen untuk menawarkan perkhidmatan perbankan moden dengan cekap dengan memanfaatkan rangkaian CelcomDigi yang terluas dan terpantas. Di bawah perjanjian ini juga, CelcomDigi dan BSN akan bekerjasama dan meneroka lebih banyak peluang untuk meningkatkan infrastruktur sistem Ejen Bank dengan teknologi berkaitan 5G yang terkini, di samping memperluaskan portfolio produk dan perkhidmatan bank dengan perkhidmatan dan tawaran perbankan digital yang baru.

此次合作的第一階段將使全國超過2,300個銀行代理配備CelcomDigi 5g概念連接和新設備。這包括專門的技術支持,將提高銀行代理提供現代化的銀行服務的能力,通過充分利用CelcomDigi最廣泛和最快速的網絡。根據此協議,CelcomDigi和BSN還將合作並探索更多通過最新的5G相關技術來提升銀行代理系統基礎設施的機會,同時通過提供新的數字銀行服務和產品,擴大銀行產品和服務組合。

Ejen Bank BSN adalah perkhidmatan perbankan alternatif yang disediakan oleh BSN untuk memudahkan rakyat Malaysia di kawasan luar bandar dan pedalaman mendapat akses kepada perkhidmatan perbankan yang komprehensif melalui rangkaian ejen bank berdaftar.

BSN銀行代理是BSN提供的一種替代銀行服務,旨在使馬來西亞農村和偏遠地區的人們通過註冊的銀行代理網絡獲得全面的銀行服務。

Jay Khairil, Ketua Pegawai Eksekutif BSN berkata, "Ejen Bank BSN adalah pemacu utama dalam mengembangkan akses kepada perkhidmatan kewangan, terutamanya di kalangan komuniti yang sukar mendapat perkhidmatan. BSN berbesar hati untuk bekerjasama dengan CelcomDigi dengan memanfaatkan teknologi dan infrastruktur yang lebih kukuh untuk meningkatkan lagi perkhidmatan Ejen Bank BSN. Ini juga selaras dengan aspirasi teras Bank untuk memajukan perbankan inklusif."

BSN首席執行官Jay Khairil表示: "BSN銀行代理是發展金融服務的主要驅動力,特別是對於難以獲得服務的社區。BSN很榮幸能與CelcomDigi合作,利用更強大的技術和基礎設施進一步提高BSN銀行代理的服務水平。這也符合銀行普惠金融的核心願望。"

Ketua Pegawai Eksekutif CelcomDigi, Datuk Idham Nawawi berkata, "Perbankan digital adalah teras kepada masyarakat digital. Kami teruja untuk bekerjasama dengan BSN untuk mendigitalisasikan Ejen Bank dalam memenuhi cita-cita bersama kami untuk mengutamakan keperluan pelanggan dan memastikan semua rakyat Malaysia mempunyai akses kepada perkhidmatan perbankan. CelcomDigi amat komited untuk menyokong transformasi digital Ejen

CelcomDigi首席執行官Datuk Idham Nawawi表示: "數字銀行是數字社會的核心。我們很高興與BSN合作,使銀行代理數字化,以實現我們共同的目標,即優先滿足客戶需求,並確保所有馬來西亞人都可以獲得銀行服務。CelcomDigi致力於支持BSN一起利用5G技術探索更多創新計劃,從而使BSN在馬來西亞成爲數字銀行的先鋒。"

BSN yang membolehkan akses perkhidmatan perbankan yang lebih pantas dan lancar, menjadikan mereka lebih berdaya saing dalam era digital ini. Kami berharap untuk meneroka lebih banyak inisiatif inovatif yang memanfaatkan teknologi 5G bersama BSN, sekaligus meletakkan BSN di barisan hadapan perbankan digital di Malaysia."

BSN和CelcomDigi合作,使用更強大的技術和基礎設施,將使BSN銀行代理提供更快速、更流暢的銀行服務,使其在數字時代更具競爭力。我們期待與BSN一起探索更多5g相關技術的創新舉措,從而讓BSN成爲馬來西亞數字銀行領域的領導者。

譯文內容由第三人軟體翻譯。


以上內容僅用作資訊或教育之目的,不構成與富途相關的任何投資建議。富途竭力但無法保證上述全部內容的真實性、準確性和原創性。
    搶先評論