share_log

Ranhill Beri Akses Operasi Air Kepada YTL Power Di Johor

Ranhill Beri Akses Operasi Air Kepada YTL Power Di Johor

Ranhill向YTL Power在柔佛提供水的運營權限。
蘭希爾 ·  05/29 12:00

PETALING JAYA: Ranhill akan memberikan YTL Power akses kepada operasi air eksklusif di Johor yang membolehkannya memanfaatkan peluang dari Zon Ekonomi Khas Johor-Singapura dan potensi permintaan dari pusat data Johor, menurut MIDF Research.

Ranhill將授予YTL Power在柔佛獨佔的水務業務,使其能夠利用柔洲-新加坡經濟特區的機會和柔佛數據中心的潛在需求,根據MIDF研究所稱。

Firma penyelidikan itu berkata, MIDF Research percaya Ranhill Utilities adalah padanan strategik untuk YTL Power International Berhad kerana kedua-duanya beroperasi dalam perniagaan serupa iaitu air dan tenaga walaupun dengan skala serta kehadiran geografi berbeza.

研究公司表示,MIDF研究所認爲Ranhill Utilities是YTL Power International Berhad的戰略匹配對手,因爲兩者都在類似的水和能源行業經營,儘管規模和地理位置不同。

"Kepakaran bersama dalam operasi air boleh memacu kecekapan perniagaan air Ranhill di Johor," kata firma itu.

該公司表示:“在水務業務中的共同專業知識可以推動Ranhill在柔佛的業務效率。”

Katanya, perjanjian itu memberikan akses kepada YTL Power ke pasaran elektrik Sabah, di mana Ranhill mengawal saham penjana tenaga bebas (IPP) terbesar yang diperkuatkan dengan Tenaga Turbin Gas Kitaran Gabungan (CCGT) 100 megawatt (MW) yang dijangka siap pada 2026.

據他稱,該協議允許YTL Power進入沙巴電力市場,在那裏Ranhill控制着加力燃氣輪機(CCGT)100兆瓦的最大獨立發電廠的股份,該發電廠預計將在2026年投入使用。

"Pengambilalihan itu adalah positif bagi tempoh jangka pendek kepada jangka panjang untuk YTL Power secara keseluruhannya.

“這次收購對YTL Power來說不僅是短期的利好,也是長期的利好。”

"Selain tu, katanya saranan beli kekal pada harga sasaran (TP) yang berasaskan SOP tidak berubah sebanyak RM6.35 sesaham," katanya.

此外,他表示,建議以以SOP爲基礎的目標價格維持買入評級,價格爲每股6.35令吉。

Kelmarin, Subsidiari YTL Power International Bhd., SIPP Power Sdn. Bhd. membeli 405.18 juta saham atau 31.42 peratus kepentingan dalam Ranhill Utilities Bhd. pada RM405.18 juta atau 99.5 sen sesaham milik pemegang saham utamanya, Tan Sri Hamdan Mohamad.

昨日,YTL Power International Berhad的子公司SIPP Power Sdn.Bhd.以4,051.8萬令吉(每股99.5仙)收購了Ranhill Utilities Bhd的4.0518億股或31.42%的股權,該股權屬於主要股東Tan Sri Hamdan Mohamad。

Sementara itu, MIDF Research berkata, pegangan SIPP Power dalam Ranhill akan meningkat daripada 2.9 peratus kepada 34.3 peratus, manakala pegangan YTLP dalam Ranhill akhirnya akan meningkat daripada 21.8 peratus kepada 53.2 peratus.

同時,MIDF Research表示,SIPP Power對Ranhill Utilities的持股將從2.9%增至34.3%,而YTL Power對Ranhill的持股最終將從21.8%增至53.2%。

"Pemerolehan oleh SIPP Power akan mencetuskan Tawaran Pengambilalihan Mandatori (MTO) untuk baki saham dalam Ranhill pada harga tawaran tunai yang sama iaitu 0.995 sen sesaham.

“SIPP Power的收購將引發Ranhill餘下股份的強制收購要約(MTO),以相同的現金髮行價0.995仙股份。”

"Pengambilalihan SIPP Power bagi 31.4 peratus kepentingan Tan Sri Hamdan Mohamad dijangka selesai pada Jun, manakala MTO dijangka selesai menjelang suku ketiga. YTL Power berhasrat untuk mengekalkan status penyenaraian Ranhill," katanya. – UTUSAN

“SIPP Power對Tan Sri Hamdan Mohamad的31.4%股權收購預計將在6月完成,而MTO預計將在第三季度前完成。YTL Power計劃保持Ranhill的上市地位,”他說。- UTUSAN

譯文內容由第三人軟體翻譯。


以上內容僅用作資訊或教育之目的,不構成與富途相關的任何投資建議。富途竭力但無法保證上述全部內容的真實性、準確性和原創性。
    搶先評論