share_log

IOI Properties Raih Pendapatan Sembilan Bulan RM2.16 Bilion

IOI Properties Raih Pendapatan Sembilan Bulan RM2.16 Bilion

IOI Properties在九個月內獲得2.16億令吉的收入
IOI 集團 ·  05/31 12:00

KUALA LUMPUR: IOI Properties Group Bhd (IOIPG) meraih pendapatan berjumlah RM2.16 bilion bagi tempoh sembilan bulan tahun kewangan 2024, dipacu keputusan lebih kukuh merentas semua segmen.

IOI Properties集團在2024財政年度的9個月內實現了總收入21.6億令吉,這是由於在所有領域中的更強結果所推動。

Dalam satu kenyataan, IOIPG berkata, prestasi kewangan juga disumbangkan sebahagiannya oleh penjualan tanah di Johor bernilai RM211.1 juta.

IOIPG在一份聲明中表示,該公司的財務表現也部分歸功於柔佛的土地銷售,總價值爲2.111億令吉。

"Segmen pelaburan hartanah mengekalkan prestasi cemerlangnya dengan pertumbuhan yang membanggakan sebanyak 21 peratus.

房地產投資領域保持了卓越的表現,增長了21%。

"Segmen hospitaliti dan riadah juga meningkat sebanyak 13 peratus dipacu prestasi Moxy Putrajaya, sebuah hotel 480 bilik yang dibuka sebelum Tahun Baharu Cina dan W Kuala Lumpur dengan 150 bilik yang baru diperoleh pada Februari 2024," katanya.

休閒和旅遊領域也增長了13%,Moxy Putrajaya酒店是推動這一成績的原因之一,這是一家480間客房的酒店,在中國農曆新年前開業,W吉隆坡酒店在2024年2月獲得了150個房間。

Bagi tempoh dikaji, keuntungan sebelum cukai (PBT) IOIPG menurun sebanyak 50 peratus kepada RM658.7 juta berbanding RM1.32 bilion yang dilaporkan pada tempoh sama tahun lalu.

在審查期間,IOIPG的稅前利潤(PBT)降低了50%,從去年同期的13.2億令吉降至6.587億令吉。

IOIPG berkata, penurunan PBT disebabkan terutamanya oleh sumbangan yang lebih lemah daripada segmen pembangunan hartanah di Republik Rakyat China (PRC), yang mencatatkan jualan yang lebih rendah.

IOIPG表示,PBT的下降主要是由於中華人民共和國(PRC)的房地產開發部門貢獻更弱,銷售額較低。

"Bagaimanapun, prestasi lemah segmen pembangunan hartanah kami diimbangi sebahagiannya oleh prestasi lebih kukuh bagi segmen pelaburan hartanah.

“然而,我們銷售較弱的房地產開發部門的業績已經得到了房地產投資領域更強的支持。”

"Prestasi ini menunjukkan langkah IOIPG dalam strategi perniagaannya ketika ia mengharungi ketidaktentuan ekonomi global sambil mengekalkan kestabilan dalam semua segmen perniagaannya di Malaysia, Singapura dan PRC," katanya.

“這一表現表明了IOIPG在應對全球經濟不確定性時的商業策略,同時在馬來西亞,新加坡和中華人民共和國的所有業務領域中保持穩定。”

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan IOIPG, Lee Yeow Seng, berkata keputusan kewangan yang membanggakan sepanjang tempoh pelaporan sembilan bulan TK2024 diperoleh di tengah-tengah persekitaran operasi dalam dan luar negara yang terus mencabar.

IOIPG首席執行官李耀城表示,在國內和國際的持續挑戰性的運營環境中,該公司在2024年報告期間取得了良好的財務業績。

"Bagaimanapun, kami akan terus mengukuhkan penawaran produk hartanah yang pelbagai di tiga negara, mengekalkan aliran pendapatan berulang daripada portfolio pelaburan hartanah yang mantap dan memanfaatkan prospek yang lebih baik bagi segmen hospitaliti dan percutian kami yang menyediakan IOIPG asas yang lebih kukuh untuk meraih pendapatan yang mampan," katanya.

“我們將繼續加強三個國家各種產品的房地產供應,保持可靠的房地產投資組合的重複收入,並利用我們提供更好的旅遊和休閒領域的前景,爲IOIPG提供更強的基礎,以實現可持續收入,”李耀城說。

Bagi tempoh sembilan bulan TK2024, segmen pembangunan hartanah IOIPG meraih jualan sebanyak RM1.59 bilion dengan projek tempatan menyumbang sebahagian besar jualan, berjumlah RM1.46 bilion atau 92 peratus.

審查期間,IOIPG的房地產開發部門實現了15.9億令吉的銷售額,其中本地項目貢獻最大,總額爲14.6億令吉或92%。

Bagi tempoh dikaji, IOIPG telah melancarkan hartanah bernilai RM2.78 bilion.

在審查期間,IOIPG推出了總值27.8億令吉的房地產項目。

譯文內容由第三人軟體翻譯。


以上內容僅用作資訊或教育之目的,不構成與富途相關的任何投資建議。富途竭力但無法保證上述全部內容的真實性、準確性和原創性。
    搶先評論